Yazar "Tosun, Osman Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bir Postmodern Ölüm:olumhaberi.com Sitesinin Göstergebilimsel Analizi(2022) Tosun, Osman Burak; Erol, Devrim DenizÖlüm olgusu, gerek modernitede gerekse postmodernitede, belirli ve birbirinden farklı tüketim pratikleriyle ilişkili olarak var olmuştur. Günümüz postmodern kültüründe bu pratikler, sosyo-kültürel durumun diğer özellikleri olan bireysellik, hız, geçicilik; dijital teknoloji ve sosyal medya kullanımı gibi olgularla eklemlenmiş durumdadır. Aynı zamanda postmodernitede ölüm yaşamdan tam anlamıyla dışlanmaya çalışılmış, yok sayılmış, bireyselleştirilmiş ve tıbbileştirilmiştir. Çalışmanın konu edindiği internet sitesi olan olumhaberi.com, postmodern ölüm ve tüketim pratiklerinin bir göstergesi olarak belirmekte ve bu gösterge gerek günümüz toplumunu gerekse ölüm olgusunu analiz etmek açısından önemli hale gelmektedir. Bu çalışma, olumhaberi.com isimli siteyi Adami’nin araştırma tasarımından yola çıkarak analiz etmeyi amaçlamıştır. Göstergebilime dayanan bu analizde site, postmodern ölüm ve tüketim pratikleri bağlamında çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularından yola çıkıldığında sitenin bir sosyal medya platformuna benzer biçimde tasarlandığı, memento mori işlevi gördüğü, kullanıcılara geçici bir ölümsüzlük vaadinde bulunduğu, onları ölü-diri üretüketiciler olarak konumlandırdığı, postmodern dijital bir mezarlık olarak sunulduğu ve ölümü hem bireysel hem de kamusal kıldığı söylenebilmektedir. Söz konusu bulgular sonuç bölümünde yorumlanmıştır.Öğe Pandeminin kahramanları: Uluslararası medya kuruluşlarının internet Covid-19 haberleri üzerine bir söylem analizi(Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Tosun, Osman Burak; Akçalı, SeldaAntikiteden bu yana insanlar, felaket süreçlerinde kahramanlar ve kahramanların yaptıklarının ilhamına ihtiyaç duymuşlardır. Anlatılar, toplumların felaket süreçlerinin yarattığı tahribat sonrası sağaltımı, kültürel devamlılığın sözlü ve yazılı kültürde aktarımını sağlarken fikirlerin yayılması ve gelişmesine katkıda bulunmuşlardır. İktidar sahipleri, hegemonyalarını oluştururken anlatıları kullanmış ve araçsallaştırmıştır. Dolayısıyla kahraman anlatıları, cesaret, fedakârlık ve özverinin öne çıktığı hikâyelerin ötesinde bir yerdedir. Erken modern dönemle beraber kahraman bilindik anlamının da ötesine geçmeye başlayarak araçsallığı artmış, modernite ile beraber söylem dolayımıyla kurulan iktidarın bir unsuru olmuştur. Atanan kahraman rolleri, toplumların ve bireylerin kanaatlerini, düşüncelerini yönlendirme konusunda aşama kaydetmiştir. Kitle iletişim araçlarının gelişmesiyle, kahraman söyleminin temsil edildiği haberler kısa sürede kolayca yayılabilmiş ve kahraman söylemde kolaylıkla üretilebilen bir araç haline gelmiştir. Bu araç, ulusal çıkarlar ve imtiyazlar, ekonomipolitik ve kültürel ilişkiler, ideoloji bağlamlarında şekil değiştirmektedir. Yukarıdaki bilgiler ışığında tez, ilk bölüm olan Covid-19, Salgın, İdeoloji ve Söylem ideoloji ve söylem ilişkisini tarihsel bir bağlamda ele alarak Covid-19'a kadar salgınlarda araçsallaşmasını ele almakta, ikinci bölüm olan Antikiteden Postmoderne Kahramanlar kahramanlık anlatılarının tarihsel gelişimini ve biçimselliğinin dönüşümünü tartışmaktadır. Bu iki kuramsal bölümün ışığında, üçüncü bölüm Uluslararası Medya Kuruluşlarının İnternet Covid-19 Haberlerine Yönelik Bir Araştırma ulusal medya kuruluşlarının uluslararası internet sitelerinde, Covid-19 sürecindeki kahramanlık temsillerini içeren haberlerin eleştirel söylem analizine ayrılmıştır. Araştırmanın Sonuç bölümünde, başta sağlık çalışanları olmak üzere kahraman olarak yer verilen aktörlerin, temsil biçimleri, hangi kahramanlık mitiyle temsil edildikleri, ideoloji ve iktidar dolayımı ile kurulan temsillerin söylemdeki yansımaları tartışılmıştır.Öğe Shooting a Revolution: Visual Media and Warfare in Syria(Seta Foundation, 2020) Tosun, Osman Burak[No Abstract Available]Öğe Shooting a Revolution: Visual Media and Warfare in Syria ( By Donatella Della Ratta London: Pluto Press, 2018, 272 pages, ISBN: 9781786802101)(2020) Tosun, Osman Burak[No Abstract Available]Öğe Shooting a Revolution: Visual Media and Warfare in Syria ( By Donatella Della Ratta London: Pluto Press, 2018, 272 pages, ISBN: 9781786802101)(2020) Tosun, Osman Burak[Özet Yok]Öğe Tüketim kültürü perspektifinden internet sitelerindeki reklamlarda kişiselleştirilmiş ürün temsilleri(Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2018) Tosun, Osman Burak; İçin Akçalı, Selda20. yy. ortalarında Fordist üretim tarzı, kitle üretimini ortaya çıkarırken tüketimi de kitleselleştirmiştir. Kitlesel tüketim, Kendin yap ürünü olmadığı sürece kişiselleştirmeye uygun olmayan seri üretilmiş ürünlerin tüketiciler tarafından tüketilebildiği bir konsept olarak ortaya çıkmıştır. 20. yy.'ın sonlarında değişen üretim süreçleri, ürünlerin parçalarının farklı yerlerde üretilebilmesine olanak tanıyan bir yapıya evirilmiş, bu durum tüketim yapısını da değiştirmiştir. Bu süreçlerin beraberinde gelen yeni teknolojik imkanlar ve iletişim araçları, üretimi ve bilginin sevkiyatını, tüketilen ürünlere ulaşımı had safhada kolaylaştırmıştır. Bu parçalı yapı, postmodern durumla özdeşim gösteren bir uzam oluşturmuştur. Bu uzamda, zaman ve mekân önemsizleşmiş, bireycilik öne çıkmış, geçmiş ya da gelecek bırakılarak şimdi; mekân yerine de "hemen her yerde" önem kazanmış, tüketim anlayışı da; bireyci ve hedonist vasıfları öne çıkaran bir tarza bürünerek postmodern tüketim kültürünü başat hale getirmiştir. Postmodern tüketime içkin bir yapı olan seri kişiselleştirme de birey hazlarına seslenen, yeni medyanın gelişimi ile zaman ve mekândan bağımsız bir olgu olarak ortaya çıkmıştır. Zira ara yüzler aracılığıyla seçilip biçimlendirilebilen ve tüketicinin yerinden hareket etmesine gerek kalmadan, üreticinin sunduğu seçenekler içerisinden özelliklerini seçebildiği bir olgu olarak günümüz tüketim kültürü içerisine konumlanmıştır. Üstelik, biçim bakımından ısmarlanan bir zanaat ürünü gibi biçiminde tüketicinin söz sahibi olduğu yeni bir "zanaatı" da ortaya çıkarmıştır. Çalışma bu verilerden yola çıkarak, Barthes'ın göstergebilimsel yöntemi aracılığıyla markaların internet sitelerindeki seri kişiselleştirilmiş ürün reklamlarını çözümlemiştir. Çalışmanın bulguları, seri kişiselleştirilmiş ürünlerin reklamlarında ısmarlama ürün tecrübesini pazarladığı ve dolayısıyla tecrübe ekonomisi içerisinde üretici-tüketici rollerini aynen geçmişte olduğu gibi zanaatkar üretici, ısmarlayan tüketici benzeri bir modele öykünen bir nitelikte taklit ettiği gözlemlenmiş ve bu türdeki ürünlere "sahte zanaat" ismi verilmiştir.