Yazar "Karaduman, Murad" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Değişen iletişim ortamı, yeni medya ve internet gazeteciliği(Ege Üniversitesi, 2002) Karaduman, Murad; Akçalı, SeldaTüm dünyada ekonomik, politik, teknolojik ve kültürel alanlarda köklü değişimler yaşanması iletişim olgusunu da değiştiren ve dönüştüren bir unsur olmuştur. 20. yüzyılın son çeyreğinde doğan ve sadece birkaç yıl içerisinde gündelik yaşamda yoğun olarak kullanılmaya başlanan internet teknolojisi, kısa zamanda yaşamın tüm alanlarında etkisini göstermiştir. Bilgi akışının son derece kolay sağlandığı internetin, gazetecilik mesleğine etkisi de büyüktür. Gazeteciler için internet sınırsız olanaklarıyla hem çok önemli bir bilgi kaynağı, hem de haberlerin yayımlanacağı yeni bir haber mecrası olmuştur. Önce gazetelerin içeriklerinin sınırlı bir bölümünün internete aktarılması, sonra içeriğin tamamının internete girilmesiyle işleyen süreç, bugün internet gazeteleri için özgün içerik üretilmesi ve internete özgü habercilik olanaklarının kullanılması noktasına gelmiştir. Bu bağlamda, çalışmanın birinci bölümünde iletişim tarihi ve haber kavramı açıklanmış, ikinci bölümde bilgisayar ve internet teknolojilerindeki gelişmeler ele alınmış, üçüncü bölümde ise gazete ve televizyon haberciliğiyle benzerlikleri ve farklılıkları ortaya konularak, internet gazeteciliğinin özellikleri açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın son bölümünde gerçekleştirilen “Haber Almada İnterneti Kullanma Alışkanlıkları” konulu anketle, okurun haber alma tercihlerinin değişip değişmediği sorgulanmış ve Türkiyeʼdeki kullanıcıların interneti haber almada benimseyip benimsemedikleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Öğe Yeni iletişim teknolojileri bağlamında haber üretim süreci ve haberin yapısı(Ege Üniversitesi, 2009) Karaduman, Murad; Armağan, AhsenGünümüzde, dünyada milyonlarca insan yaşama dair bilgileri, iletişim teknolojilerinin sağladığı olanaklar ve kolaylıklar aracılığıyla edinmektedir. İletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler, toplumsal yapıların da değişmesinin başlangıcı olmuştur. Özellikle internet, küresel düzenin iletişim mecrası olarak bu gelişmelerin en üst sırasına oturmuş; enformasyona erişim kanalları genişlemiş, toplumların bilgi merkezli toplumlara dönüşümü hız kazanmıştır. Bu değişimler birçok toplumsal yapı ve kurumu etkilediği gibi doğrudan kitle iletişim araçlarını da etkileşmiştir. İletişim alanında teknolojik gelişmelerin damgasını vurduğu bu süreçte haber üretim süreci de yeni medya ortamının dinamikleriyle değişime uğramış, üretim sürecinin aşamalarında yeni medyanın olanakları bağlamında hem biçimsel hem de içerik anlamında farklılık ve çeşitlilik görülmüştür. Bu çalışma yeni iletişim teknolojileri ve haber üretim süreci ilişkisini konu edinmiştir. Çalışmanın amacı, eleştirel kuram temelinde, nitel içerik analizi, katılmalı gözlem ve derinlemesine görüşme yöntemlerini kullanarak yeni iletişim teknolojilerinin haber üretim süreci aşamasındaki ve gazetecilik meslek pratiklerini değiştirmesindeki rolünü saptamaktır. İnsanların haberi değil, haberin insanları bulduğu çağımızda, haberin gideceği yön saptanmaya çalışılmaktadır.