Yazar "Gül, İrem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Geriatrik kanserli hastalara verilen animasyon video eğitiminin düşme davranışlarına etkisi: Randomize kontrollü çalışma(Ege Üniversitesi, 2023) Gül, İrem; Usta Yeşilbalkan, ÖznurAmaç: Geriatrik kanserli hastalara verilen animasyon video eğitiminin düşme davranışlarına etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırma Mayıs 2022-Mayıs 2023 tarihleri arasında Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Onkoloji Bilim Dalı Polikliniği ile Hematoloji Bilim Dalı Polikliniği ve Berna Türek Kemoterapi Merkezi'nde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini araştırmanın içleme ölçütlerini karşılayan, blok ve tabakalı randomizayon yöntemi ile belirlenen 44 kontrol (standart bakım) ve 45 girişim (animasyon video) grubu olmak üzere toplam 89 hasta oluşturmuştur. Araştırmanın verileri başlangıç, birinci ay ve üçüncü ay olmak üzere 'Birey Tanıtım Formu', ''Düşmeye İlişkin Soru Formu'', ''Düşme Riski Değerlendirme Ölçeği (DRDÖ)'', ''Yaşlılar İçin Düşme Davranışları Ölçeği (YDDÖ)'' ve ''Düşme Yönünden Ev İçi Çevre Özellikleri Değerlendirme Formu (DEİÇÖDF)''da ile toplanmıştır.Araştırmanın yürütülebilmesi Etik kuruldan (Onay Kararı: 22-6.1T/24), araştırmanın yürütüldüğü klinikten, verilerin toplanmasında kullanılan ölçeklerin Türkçe uyarlamasını yapan yazarlardan ve araştırmaya katılan hastalardan yazılı izin alınmıştır.Verilerin analizinde tanımlayıcı, verilerin dağılımına göre parametrik ve nonparametrik testler kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan hastaların yaş ortalaması 69.71±4.04yaş, tanı süresi ortalama 36.44±36.77 ay olarak belirlenmiştir. Kontrol grubundaki hastaların başlangıç zamanı DRDÖ sonuçlarına göre %56,8'i, girişim gurubundaki hastaların %68,9'u yüksek risk altındadır. Kontrol grubundaki hastaların izlem dönemleri boyunca YDDÖ ve DEİÇÖDF toplam puan ortalamaları değişmemiş olup; girişim grubundaki hastaların YDDÖ toplam puan ortalaması izlem dönemleri boyunca artmış, DEİÇÖDF toplam puan ortalaması ise azalmış olup bu fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Sonuç ve Öneri: Animasyon video düşme önleme eğitimi verilen geriatrik kanserli hastaların kontrol grubuna göre daha fazla düşmeyi önleyici güvenli davranış geliştirdiği aynı zamanda düşmeyi önlemeye yönelik evde düzenlemeler belirlenmiştir. Geriatrik kanserli hastalarda düşmeyi önlemede animasyon video eğitimi kullanımının yararlı olduğu ve klinik alanda hasta eğitiminde kullanılması önerilmektedir.Öğe Hemşirelik Öğrencilerinde Menstruasyon Tutumunun Genital Hijyen Davranışlarına Etkisi(2021) Kavlak, Oya; Bakır, Sümeyye; Gül, İrem; Altıntaş, Ruken Yağız; Süer, NeclaAmaç: Bu araştırma hemşirelik bölümünde okuyan kız öğrencilerin menstruasyon tutumlarının genital hijyen davranışları üzerine etkisinibelirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Kesitsel türde yapılan araştırmaya, 2019-2020 eğitim yılında olan 341 öğrenci katılmıştır. Verilerkişisel bilgi formu, Genital Hijyen Davranışları Ölçeği ve Menstruasyon Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcıistatistikler, OneWayAnova testi, korelasyon ve regresyon analiz yöntemleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin%78,9’u 20 yaş ve üstünde, %39,9’u birinci sınıfta ve %64,5’i yurtta yaşamaktadır. Öğrencilerin Menstrual Tutum Ölçeği toplam puanı93,31±10,27, Genital Hijyen Davranışları Ölçeği toplam puanı 95,50±9,42 olarak bulunmuştur. Çalışmamızda menstruasyonun doğal birolgu olarak görülmesi ile genital hijyen davranışları ve adet hijyeni arasında olumlu ilişki olduğu saptanmıştır. Regresyon analizi sonucundakullanılan ped sayısının genel hijyen davranışı ve anormal bulgu farkındalığı üzerinde etkili olduğu, menstruasyon uzunluğu ve ped sayısınınise adet hijyeni üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Sonuç: Öğrencilerin menstruasyonu doğal bir olgu olarak görmesinin adet hijyenidavranışlarını olumlu etkilediği bulunmuştur. Bu doğrultuda ilk deneyimden itibaren menstruasyonla ilgili kazandırılacak olumlu tutumların,kadınların tüm hayat dönemlerinde genel sağlık durumunu olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir.Öğe Hemşirelik Öğrencilerinin Etik Duyarlılık Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler(2020) Hançerlioğlu, Sadık; Toygar, İsmail; Gül, İremBu çalışmada amaç, hemşirelik öğrencilerinin etik duyarlılık düzeyinin saptanması ve etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Tanımlayıcı ve analitik desene sahip olan çalışmamızda veriler, Kasım 2019-Aralık 2019 tarihleri arasında hemşirelik fakültesi 2, 3 ve 4. sınıfta öğrenim gören 211 hemşirelik öğrencisinden toplanmıştır. Çalışmada, veri toplama formu olarak katılımcı tanıtım formu ve Hemşirelik Öğrencileri İçin Uyarlanmış Etik Duyarlılık Ölçeği (HÖUEDÖ) kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, SPSS 22.00 paket programı ile değerlendirilmiş ve tüm analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 21,15±1,26 olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %88,2’si kadın olup, %50,7’si 2. sınıfta eğitim görmektedir. Öğrencilerin HÖUEDÖ alt boyut puan ortalamaları ve sosyodemografik verileri arasında; cinsiyet ile modifiye özerklik (0,027), yardımseverlik (0,026), etik ikilem deneyimlemek (0,002), alt boyutları arasında, sınıfı ile uzman bilgisine başvurma (0,010), alt boyutu arasında, yaşadığı yer ile kişiler arası oryantasyon (0,003), modifiye özerklik (0,015), yardımseverlik (0,049) ve HÖUEDÖ toplam puanı (0,019) arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinde duyarlılığın önemli düzeyde olduğu ve cinsiyet, sınıf ve yaşanılan yer gibi değişkenlerden etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır.