Yazar "Değirmen, Gül Çoşkun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DİJİTAL ÇAĞDA BELEDİYECİLİK: TEKİRDAĞ BÜYÜKŞEHİR VE İLÇE BELEDİYELERİNİN WEB SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2019) Akay, Necati Barkın; Değirmen, Gül Çoşkunİnternet ve bilgi iletişim teknolojilerinin insan hayatına girmesi ile beraber hem bireysel hem de kurumsal açıdan birçok değişim yaşanmaya başlanmıştır. Bu durum kurumlar açısından kendini ifade edebilmede internetin gücünü keşfetmek gerekliliğini getirmektedir. Belediyelerde bu kurumlardan birsi olarak karşımıza çıkmaktadır. Belediye yönetimleri ülkemizde seçimle belirlenmektedir. Hedef kitlelerin bir belediye yönetimini seçerken belediyenin yaptığı ya da yapacağı çalışmalar hakkında bilgi sahibi olması gerekmektedir. Dijital çağın nesilleri bu bilgileri edinmede interneti yaygın olarak kullanmaktadır. Bu sebeple web siteleri belediyelerin en önemli temsil alanlarından birisi olmaktadır. Çalışma kapsamında dijital çağda belediyecilik konusu ve bilgilendirmenin önemli üzerinde durulmaktadır. Çalışmanın araştırma bölümünde dijital çağda belediyecilik alanında web sitesi kullanımı ve sunulan bilgilerin yeterliğini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Tekirdağ ili ele alınmış Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ve kendisine bağlı 11 (onbir) ilçe belediyesi web siteleri nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmada kurumsal bilgiler, kurumsal hizmetler, kurumsal yayınlar ana başlıkları altında 27 maddeden oluşan bilgilerin web sitelerinde var olup olmadığına bakılmıştır. Araştırma sonuçları henüz bu konuda ilçe belediyelerinin çok yeterli olmadığını ortaya koymaktadır. Sanayinin geliştiği ilçelerin, tarımla uğraşan ilçelere oranla daha iyi bir kullanıma sahip olduğu görülmektedir. Günümüzde belediyecilik alanında yeni teknolojilerin kullanılması oldukça önemlidir. İnternet teknolojilerinin kullanımı yeni nesilllere ulaşmak açısından giderek de önem kazanacaktır.Öğe Dijital Çağda Belediyecilik: Tekirdağ Büyükşehir ve İlçe Belediyelerinin Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma(2019) Akay, Necati Barkın; Değirmen, Gül Çoşkunİnternet ve bilgi iletişim teknolojilerinin insan hayatına girmesi ile beraber hem bireysel hem de kurumsal açıdan birçok değişim yaşanmaya başlanmıştır. Bu durum kurumlar açısından kendini ifade edebilmede internetin gücünü keşfetmek gerekliliğini getirmektedir. Belediyelerde bu kurumlardan birsi olarak karşımıza çıkmaktadır. Belediye yönetimleri ülkemizde seçimle belirlenmektedir. Hedef kitlelerin bir belediye yönetimini seçerken belediyenin yaptığı ya da yapacağı çalışmalar hakkında bilgi sahibi olması gerekmektedir. Dijital çağın nesilleri bu bilgileri edinmede interneti yaygın olarak kullanmaktadır. Bu sebeple web siteleri belediyelerin en önemli temsil alanlarından birisi olmaktadır. Çalışma kapsamında dijital çağda belediyecilik konusu ve bilgilendirmenin önemli üzerinde durulmaktadır. Çalışmanın araştırma bölümünde dijital çağda belediyecilik alanında web sitesi kullanımı ve sunulan bilgilerin yeterliğini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Tekirdağ ili ele alınmış Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ve kendisine bağlı 11 (onbir) ilçe belediyesi web siteleri nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmada kurumsal bilgiler, kurumsal hizmetler, kurumsal yayınlar ana başlıkları altında 27 maddeden oluşan bilgilerin web sitelerinde var olup olmadığına bakılmıştır. Araştırma sonuçları henüz bu konuda ilçe belediyelerinin çok yeterli olmadığını ortaya koymaktadır. Sanayinin geliştiği ilçelerin, tarımla uğraşan ilçelere oranla daha iyi bir kullanıma sahip olduğu görülmektedir. Günümüzde belediyecilik alanında yeni teknolojilerin kullanılması oldukça önemlidir. İnternet teknolojilerinin kullanımı yeni nesilllere ulaşmak açısından giderek de önem kazanacaktır.Öğe HASTANELERDE KURUM KÜLTÜRÜ, KİMLİĞİ VE ETKİLEŞİM ALANLARI AÇISINDAN WEB SİTESİ KULLANIMI VE ÖNEMİ: TÜRKİYE’DEKİ DEVLET ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2019) Değirmen, Gül Çoşkun; Küçükcan, GizemHastaneler oldukça geniş bir hedef kitleye hitap eden kurumlardır. Değişen hedef kitle beklentileri hastanelerinde internet teknolojilerine uyum sağlaması gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Bugün ve gelecekte birçok kurum gibi hastanelerinde en önemli temsil aracı web üzerindeki siteleri ve uygulamaları olacaktır. Hedef kitleler kurumu ya da doktoru tercih etmeden önce ön araştırmalarının bir bölümünü internetten gerçekleştirmekte, hastane süreçlerinde randevu, test sonucu hizmetlerini internetten alabilmekte, gerektiğinde iletişim olanaklarından da faydalanmak istemektedirler. Hastane ve hasta arasındaki ilişkinin yüz yüze iletişimi gerekli kıldığı bilinmekte ancak muayene, ameliyat vb. dışında yüz yüze iletişimi gerektirmeyen alanlarda da internetin aktif kullanımı söz konusudur. Çalışma kapsamında ise hastanelerin web siteleri ele alınmış, hastanelerde kurum kültürü, kimliği ve etkileşim alanları açısından web sitesi kullanımı ve önemi üzerinde durulmuştur. Araştırma ile Türkiye’de bulunan devlet üniversitelerinin hastanelerine ait web siteleri hakkında ilgili konularda genel bir değerlendirme yapmak amaçlanmaktadır. Araştırma Türkiye’deki 55 adet üniversite hastanesi web sitesi üzerinden gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi yönteminin kullanıldığı bu araştırmada kurum kültürü, kimliği, genel bilgiler, iletişim bilgileri ve etkileşim alanları ana kategorilerini içeren ve toplam 56 maddeden oluşan kodlama formları kullanılmıştır. İncelenen web sitelerinin çoğunda eksikler olduğu görüşmüştür. Özellikle kurum kültürü, kimliği, etkileşim alanları konusunda daha fazla çalışma yapılması önerilmektedir.Öğe Hastanelerde Kurum Kültürü, Kimliği ve Etkileşim Alanları Açısından Web Sitesi Kullanımı ve Önemi: Türkiye’deki Devlet Üniversitesi Hastaneleri Üzerine Bir Araştırma(2019) Değirmen, Gül Çoşkun; Küçükcan, GizemHastaneler oldukça geniş bir hedef kitleye hitap eden kurumlardır. Değişen hedef kitle beklentileri hastanelerinde internet teknolojilerine uyum sağlaması gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Bugün ve gelecekte birçok kurum gibi hastanelerinde en önemli temsil aracı web üzerindeki siteleri ve uygulamaları olacaktır. Hedef kitleler kurumu ya da doktoru tercih etmeden önce ön araştırmalarının bir bölümünü internetten gerçekleştirmekte, hastane süreçlerinde randevu, test sonucu hizmetlerini internetten alabilmekte, gerektiğinde iletişim olanaklarından da faydalanmak istemektedirler. Hastane ve hasta arasındaki ilişkinin yüz yüze iletişimi gerekli kıldığı bilinmekte ancak muayene, ameliyat vb. dışında yüz yüze iletişimi gerektirmeyen alanlarda da internetin aktif kullanımı söz konusudur. Çalışma kapsamında ise hastanelerin web siteleri ele alınmış, hastanelerde kurum kültürü, kimliği ve etkileşim alanları açısından web sitesi kullanımı ve önemi üzerinde durulmuştur. Araştırma ile Türkiye’de bulunan devlet üniversitelerinin hastanelerine ait web siteleri hakkında ilgili konularda genel bir değerlendirme yapmak amaçlanmaktadır. Araştırma Türkiye’deki 55 adet üniversite hastanesi web sitesi üzerinden gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi yönteminin kullanıldığı bu araştırmada kurum kültürü, kimliği, genel bilgiler, iletişim bilgileri ve etkileşim alanları ana kategorilerini içeren ve toplam 56 maddeden oluşan kodlama formları kullanılmıştır. İncelenen web sitelerinin çoğunda eksikler olduğu görüşmüştür. Özellikle kurum kültürü, kimliği, etkileşim alanları konusunda daha fazla çalışma yapılması önerilmektedir.