Yazar "Ünver, Gülsen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Developing reflective thinking through theory-practice connection(2020) Ünver, Gülsen; Yurdakul, BunyaminThe present study aimed to improve reflective thinking skills of doctoral students from different fields taking the Instructional Planning and Evaluation course (IPE) during their studies in order to obtain findings that can contribute to enhance the quality of teaching at a state university. A total of 80 doctoral students in the spring (n= 47) and fall (n= 33) semesters of 2016 participated in the study which was conducted with the Technical/Scientific/Cooperative action research design and implemented two actions. Data were collected using the Reflective Thinking Scale and the Attitude Scale towards IPE Course. the main activities of the program implemented in the first action included small group work, teaching real students, writing reflective pieces and feedback. in addition, participants were better encouraged to think reflectively, participated in reflective discussions and took formative tests in the second action. Descriptive statistics results of the study showed that both actions helped the participants to reach the levels in the order of reflection, understanding, critical reflection and habitual action. on the other hand, participants’ attitudes towards the IPE course were found to be low. For future actions, it is recommended that participants gain experience in their own fields in order to improve their reflective thinking levels through theory-practice connection and conduct their reflection activities over these experiences.Öğe Ege Üniversitesi'nde yürütülmekte olan ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programının değerlendirilmesi(Ege Üniversitesi, 2008) Bümen, Nilay T.; Başbay, Makbule; Ünver, GülsenBu projenin amacı Ege Üniversitesi'nde yürütülmekte olan Ortaögretim Alan Ögretmenligi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (OAÖTYLP)'nın etkili bir biçimde yürütülüp yürütülmedigine iliskin yönetici, ögretim elemanı ve ögrenci görüslerinin belirlenmesi; programın ögrencilerin ögretmenlik meslegine yönelik tutumlarında farlılık olusturup olusturmadıgının saptanmasıdır. Çalısmada program degerlendirme yaklasımlarından biri olan Durum Çalısması ve karma yöntem yaklasımlarından biri olan Eszamanlı Yöntem Çesitlemesi kullanılmıstır. Veriler, arastırmacılar tarafından gelistirilen Ögretmenlik Meslegine Yönelik Tutum Ölçegi, ögretim elemanı, yönetici, ögrenci görüsme formları ve ögrenci anketleri yoluyla, 2005-06 Güz dönemi ile 2006-07 Güz dönemi arasında yürütülen OAÖTYLP boyunca toplanmıstır. Çalısmaya üç yarıyılda toplam 252 ögrenci, 58 ögretim elemanı ve yedi yönetici (bes bölüm baskanı ve iki enstitü müdürü) katılmıstır. Ayrıca mezuniyetten altı ay sonra bes ögrenci ile de grup görüsmesi yapılmıstır. Bulgulara göre, programdaki derslerin ögrenciler tarafından verimli ve yararlı bulunma oranları degisiklik göstermektedir. Kuramsal derslerden ikisi hariç diger dokuz derste de "ögrencilerin konuları paylasması ve sırayla sunması" seklinde ders islendigi ifade edilmekte, ögretim elemanları da bunu dogrulamaktadır. Ögrenci görüslerine göre uygulamalı üç derste ögretim elemanlarının çok az okul ziyareti yaptıkları, uygulama etkinliklerinin çok az yürütüldügü, ancak ögrencilerin bunu yeterli buldugu görülmüstür. Katılımcıların tümüne göre, program verimli olarak yürütülememektedir ve yüksek lisans programından çok ögretmenlik sertifikasına yönelik bir program olarak algılanmaktadır. Tüm katılımcılar programın süresini (1,5 yıl) uzun bulmakta, derslik ve araç-gereç bulmakta güçlük çekilmekte, yogun devamsızlık görülmektedir. Dersleri verecek ögretim elemanı sıkıntısı da yasanmaktadır. Ögrenciler ögretim elemanlarının iletisim becerilerini yeterli bulmasına karsın, ögretim becerilerini yeterli görmemektedir. Ögretim elemanları bazı derslerde içerigin çok yogun veya zayıf oldugunu, bazı dersler arasında da binisiklikler bulundugunu belirtmektedir. Programa iliskin sorunlarla ilgili çözüm talep edebilecekleri veya yardım alabilecekleri bir muhatap bulamadıklarını ifade etmektedirler. Bazı ögretim elemanları, ögrenciler dersi geçebilecek basarıyı gösteremeseler bile çesitli yollarla (ek sınav ya da ödevlerle) onların sınıf geçmesini sagladıklarını, sınıflar kalabalık oldugu için çoktan seçmeli sınavlara yöneldiklerini belirtmektedir. Katılımcılar bu sorunlara çözüm olarak, sürenin azaltılması, Egitim Bilimleri Enstitüsü kurulması, programı yürüten kurumlar ve kisiler arasında isbirliginin artırılması ve kontenjanların azaltılmasını önermektedir.;Ortaögretime ögretmen yetistirme, Program degerlendirme.;Training teachers for the Secondary Education, Program evaluation.Öğe Ege Üniversitesi'nin sosyal alanlarda eğitim veren fakültelerindeki öğretim elemanlarının öğrenci merkezli öğretim becerilerinin incelenmesi(Ege Üniversitesi, 2006) Ünver, Gülsen[Abstract Not Available]Öğe İlkokul Öğrencilerinin Öz Düzenleme Becerilerine İlişkin Algıları ile Öz Düzenlemeyi Destekleyen ve Engelleyen Faktörler *(2022) Ünver, Gülsen; Arslan Cansever, Belgin; Çavaş, Pınarİlkokul, çocukların öz düzenleme davranışlarını öğrenmeleri için önemli bir dönemdir. Bu çalışma, ilkokul dördüncü sınıf öğretim programlarının öğrencilerin öz düzenleme becerilerini desteklemesi açısından geliştirilmesine katkı sunmayı amaçlamaktadır. Ardışık açıklayıcı desende yürütülen çalışmanın nicel verileri 46 ilkokulda 1753 öğrenci ile 86 sınıf öğretmeninden betimsel ve ilişkisel tarama ile nedensel karşılaştırma yöntemleriyle; nitel verileri ise ilkokul programlarının 60 paydaşı (öğrenciler, aile üyeleri ve öğretmenler) ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin öz düzenleme becerilerine ilişkin algıları ile öğretmenlerin öz düzenlemeyi teşvik etme düzeylerine ilişkin algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Öğrencinin öz-yansıtma ve yardım arama özellikleri; ailenin çocuklara öz düzenleme stratejilerini yaşatması, model olması ve demokratik tutum sergilemesi; akranların öz düzenleyici davranışları, okul-aile iş birliği ve öğretim programında öz düzenlemenin amaçlanması, öz düzenlemeyi destekleyici etmenlerdir. Öz düzenlemeyi engelleyici etmenler ise öğrencinin doğrudan öğretim beklentisi; ailenin sosyoekonomik ve kültürel düzeyinin düşük olması; öğretmenin öz düzenleme konusunda yeterince eğitimli olmaması, öğrencileri hazıra alıştırması ya da onlara fazla müdahale etmesi; eğitime sınav odaklı yaklaşım ve program materyallerinin yoğun olmasıdır.Öğe Kız Teknik Yüksek Öğretmen Okulundaki Öğretmenlik Uygulamalarının İncelenmesi(2018) Saraçoğlu, Gülçin Kezban; Demirkan, Özden; Ünver, GülsenBu tarihsel incelemenin amacı, Kız Teknik Yüksek Öğretmen Okulu (KTYÖO) programlarındaki öğretmenlik uygulamalarından günümüz öğretmen eğitimi programları için bazı sonuçlar çıkarmaktır. Bu amaçla, KTYÖO’daki öğretmenlik uygulamalarının belirgin özellikleri ve bu uygulamaları etkileyen etmenler incelenmiştir. Çalışmada, KTYÖO’da öğreticilik yapmış ya da bu kurumdan mezun olmuş toplam 20 kişiyle yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin içerik analizi sonuçları; KTYÖO’daki öğretmenlik uygulamalarının öğretim yöntemlerine ilişkin derslerle uyum, programın paydaşları arasındaki işbirliği ve öğretmen adaylarına kılavuzluk açılarından verimli olduğunu ortaya koymuştur.Öğe Kız Teknik Yüksek Öğretmen Okulundaki öğretmenlik uygulamalarının incelenmesi.(2018) Saraçoğlu, Gülçin; Demirkan, Özden; Ünver, Gülsen…Öğe Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı Derslerinin Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi: Ege Üniversitesi Örneği(2010) Bümen, Nilay; Ünver, Gülsen; Başbay, Makbule…Öğe Program Araştırmalarının Konuları ve Gerekçelerinin Analizi(2021) Ünver, Gülsen; Atas, Reha; Baysal, Okan; Aykol, NilBu çalışma 2010 - 2020 yılları arasında Türkiye’de ve yurt dışında program araştırmalarına ilişkin yayımlanmış makale ve doktora tezlerinin konularını, gerekçelerini ve eğilimlerini ortaya koyarak gelecekteki araştırmalara temel oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla 65 makale; 26 doktora tezi olmak üzere toplam 91 araştırma incelenmiştir. Araştırmada betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Eğitim programları alanında yayımlanan araştırmalar konu, gerekçe, dergi seçimi, dünyanın farklı yerlerinden örneklemleri kapsaması, programın herhangi bir boyutunu içermesi, araştırma yönteminin izlenmesi ölçütleri dikkate alınarak çalışmaya dâhil edilmiştir. Analiz sonucunda politik etmenler, program - paydaş etkileşimi, program değerlendirme, toplumsal etmenler ve yeniden kavramsallaştırma temalarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yurtdışındaki araştırmalar yönetim biçiminin ve politik gündemin etkisi, programa bağlılık, göçün etkisi, ırksal ve cinsel eşitlik konularında yoğunlaşmaktadır. Türkiye’de ise araştırmalar merkezi yaklaşım, programa bağlılık, örtük program, program değerlendirmede ölçüt geliştirme konularına ağırlık vermektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda ilerideki program araştırmalarında sosyal adalet, dijital yeterlilikler, çok kültürlü eğitim, küresel salgının etkisiyle değişen öğretmenlik mesleki yeterlilik alanları, uzaktan eğitimin öğrenciler üzerindeki etkileri, öz düzenleme, ekoloji ve gölge program gibi konularına ağırlık verilmesi önerilmiştir.Öğe Türkiye'de, okul öncesi öğretmenliği lisans programını uygulayan Eğitim Fakültelerinin Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında görevli öğretim elemanlarının programa ilişkin görüşlerinin incelenmesi(Ege Üniversitesi, 2009) Ünver, Gülsen; Dereobalı, NilayBu projenin amacı Ege Üniversitesi'nde yürütülmekte olan Ortaögretim Alan Ögretmenligi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (OAÖTYLP)'nın etkili bir biçimde yürütülüp yürütülmedigine iliskin yönetici, ögretim elemanı ve ögrenci görüslerinin belirlenmesi; programın ögrencilerin ögretmenlik meslegine yönelik tutumlarında farlılık olusturup olusturmadıgının saptanmasıdır. Çalısmada program degerlendirme yaklasımlarından biri olan Durum Çalısması ve karma yöntem yaklasımlarından biri olan Eszamanlı Yöntem Çesitlemesi kullanılmıstır. Veriler, arastırmacılar tarafından gelistirilen Ögretmenlik Meslegine Yönelik Tutum Ölçegi, ögretim elemanı, yönetici, ögrenci görüsme formları ve ögrenci anketleri yoluyla, 2005-06 Güz dönemi ile 2006-07 Güz dönemi arasında yürütülen OAÖTYLP boyunca toplanmıstır. Çalısmaya üç yarıyılda toplam 252 ögrenci, 58 ögretim elemanı ve yedi yönetici (bes bölüm baskanı ve iki enstitü müdürü) katılmıstır. Ayrıca mezuniyetten altı ay sonra bes ögrenci ile de grup görüsmesi yapılmıstır. Bulgulara göre, programdaki derslerin ögrenciler tarafından verimli ve yararlı bulunma oranları degisiklik göstermektedir. Kuramsal derslerden ikisi hariç diger dokuz derste de "ögrencilerin konuları paylasması ve sırayla sunması" seklinde ders islendigi ifade edilmekte, ögretim elemanları da bunu dogrulamaktadır. Ögrenci görüslerine göre uygulamalı üç derste ögretim elemanlarının çok az okul ziyareti yaptıkları, uygulama etkinliklerinin çok az yürütüldügü, ancak ögrencilerin bunu yeterli buldugu görülmüstür. Katılımcıların tümüne göre, program verimli olarak yürütülememektedir ve yüksek lisans programından çok ögretmenlik sertifikasına yönelik bir program olarak algılanmaktadır. Tüm katılımcılar programın süresini (1,5 yıl) uzun bulmakta, derslik ve araç-gereç bulmakta güçlük çekilmekte, yogun devamsızlık görülmektedir. Dersleri verecek ögretim elemanı sıkıntısı da yasanmaktadır. Ögrenciler ögretim elemanlarının iletisim becerilerini yeterli bulmasına karsın, ögretim becerilerini yeterli görmemektedir. Ögretim elemanları bazı derslerde içerigin çok yogun veya zayıf oldugunu, bazı dersler arasında da binisiklikler bulundugunu belirtmektedir. Programa iliskin sorunlarla ilgili çözüm talep edebilecekleri veya yardım alabilecekleri bir muhatap bulamadıklarını ifade etmektedirler. Bazı ögretim elemanları, ögrenciler dersi geçebilecek basarıyı gösteremeseler bile çesitli yollarla (ek sınav ya da ödevlerle) onların sınıf geçmesini sagladıklarını, sınıflar kalabalık oldugu için çoktan seçmeli sınavlara yöneldiklerini belirtmektedir. Katılımcılar bu sorunlara çözüm olarak, sürenin azaltılması, Egitim Bilimleri Enstitüsü kurulması, programı yürüten kurumlar ve kisiler arasında isbirliginin artırılması ve kontenjanların azaltılmasını önermektedir.;Ortaögretime ögretmen yetistirme, Program degerlendirme.;Training teachers for the Secondary Education, Program evaluation.